Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Sunday, December 16, 2012

STRETCH MARK IBU MENGANDUNG


Risaukan Stretch Mark??


Jom kita kenali dulu apa itu Strecth Mark..

Stretch mark atau tanda regangan adalah guratan kulit berpola memanjang tidak beraturan. Garis-garis tersebut bervariasi panjangnya dari beberapa milimeter sampai belasan centimeter. Sebagaimana diketahui, kulit terdiri dari tiga lapisan utama iaitu Epidermis, Dermis dan Subkutis atau hipodermis.

Stretch mark terjadi ketika lapisan dermis teregang melebihi daya fleksibilitasnya dalam waktu singkat. Akibatnya, dermis pecah sehingga membentuk stretch mark. 

 Stretch mark sebenarnya hanya kerutan kulit, hanya  lapisan dermis yang terpengaruh sedangkan lapisan epidermis di atasnya tetap utuh.

Stretch mark dapat hadir di mana saja pada tubuh Anda, tetapi yang paling lazim adalah di tempat-tempat di mana lemak tersimpan atau di bagian kulit yang sering teregang. Tempat yang paling umum adalah perut (terutama dekat pusar), payudara, lengan atas, lengan bawah, punggung, paha, pinggul dan pantat. Selain mengganggu penampilan, stretch mark tidak berisiko kesehatan.

Apa pula penyebab Stretch Mark?
Stretch mark biasanya disebabkan oleh pembesaran tubuh yang membuat kulit meregang.Biasa ibu-ibu yang hamil akan mendapati Stretch Mark dikawasan perut apabila perut semakin membesar. Selama kehamilan, dinding perut meregang untuk menampung rahim yang membesar. Stretch mark biasanya mulai terbentuk di trimester kedua kehamilan pada sekitar 50% ibu hamil.

Bagaimana untuk mengatasinya?
Jom try ESP SHAKLEE..jom baca testimoni ini..



Testimoni: Dah  bape kali doc puji perut cantik. Doc tny pki losyen ape kat perut?stretch mark skit sangat?...hehe mana la rajin nk sapu2 losyen minyak bagai. bukan apa, dulu pakai losyen utk stretch mark pun tetap pecah teruk gak kulit, baik xpki...buang duit je. skang just amalkan pregnancy set + ESP. Wish me luck. xsampi sebulan pun lg nk bersalin...any time je org kata.


PM saya untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma.
Shaklee ID: 906986|smartiescc@yahoo.com|017-4060844|05-7700267|FB: Siti Haiza


No comments: