Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Saturday, January 19, 2013

KHASIAT GLA



APA ITU GLA?

Kalau sebut GLA ramai yang terpinga-pinga..tapi kalau sebut EPO semua orang akan tahu. Dalam SHAKLEE EPO adalah GLA atau Gamma-linolenoc-acid. Jom kita tengok asal usul GLA COMPLEX Shaklee.
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Bagi yang nak tahu macam mana rupa pokok borage ni boleh lihat di bawah.


Pokok Borage

GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita membentuk prostaglandin ~ sejenis bahan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Pada permulaan, GLA diekstrak dari Minyak Evening Primrose, namunShaklee mengekstrak GLA daripada Minyak Bunga Matahari dan Minyak Borage....Tahukah anda..kandungan GLA di dalam Minyak Borage adalah 15-20% manakala hanya 5-8% sahaja di dalam Minyak Evening Primrose...

Apa yang terkandung di dalam GLA Shaklee? GLA Shaklee mengandungi 15 IU Vitamin E (sebagai d-alpha-tocopherol), 90mg GLA dari minyak borage dan 216 mg Linoleic Acid dari minyak bunga matahari dan minyak borage...

FUNGSI GLA

~Membantu melindungi dinding arteri
~ Menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel
~ Menggalakkan kesihatan semasa kitaran haid
~ Membantu dalam penurunan / pengawalan berat badan
(kandungan Linoleic Acid di dalam minyak borage pada kepekatan yang tinggi dan mudah diserap membantu dalam normalisasi 2 hormon iaitu lepsin dan resistin - hormon yang dipercayai terlibat dalam proses pengurangan selera makan dan pembakaran lemak terutama di bahagian lemak yang mempunyai Visceral Adipose Tissue (VAT)

PM saya untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma.

Shaklee ID: 906986|smartiescc@yahoo.com|017-4060844|05-7700267|FB: Siti Haiza







No comments: