Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Tuesday, April 22, 2014

KHASIAT OSTEMATRIX UNTUK TULANG

Selepas bersalin anak ketiga badan saya selalu sangat cepat lenguh tambah-tambah lagi bila bangun pagi. Tempat yang paling sakit ialah pinggang. Alhamdulillah sejak mengamalkan Ostematrix badan saya rasa sangat selesa..Entry hari ini saya nak ulas sedikit mengenai KALSIUM dan TULANG.

Tahukah anda: Tulang anda adalah hidup dan seperti sel-sel atau tisu-tisu lain dalam badan anda, ia perlu diberi makan juga! Tulang yang tumbuh dengan sempurna akan menjadikan anda lebih tinggi dan lebih kuat. Tulang yang sihat juga dapat menyokong badan anda supaya anda boleh menjadi seaktif yang anda inginkan.

Makanan Untuk Tulang

Tulang anda adalah keras dan tumpat kerana ia dipenuhi dengan mineralseperti kalsium dan fosforus. Untuk memastikan tulang anda sentiasa tumpat, anda perlu selalu membekalkannya dengan kalsium. Anda juga memerlukan vitamin D, yang membina tulang dan membantu kecekapannya menyerap kalsium.
Tetapi selagi anda mengikuti cara pemakanan yang sihat, anda tidak perlu mengambil pil kalsium atau pil vitamin D. Kalsium boleh didapati daripada susu, keju, makanan bijirin, ikan bilis, kacang soya dan sesetengah sayuran, manakala vitamin D daripada sinaran matahari!

OSTEOMATRIX SHAKLEE SESUAI PADA
  • Mereka yang selalu mengalami sakit2 kaki, sakit2 sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum.
  • Sakit kepala yang teruk dan berhari2.
  • Mereka yang mempunyai masalah pecah2 di telapak kaki dan rekahan di tumit kaki.
  • Mereka yang sedang menjalani fisioterapi.
  • Mereka yang mempunyai masalah kekangan pengambilan bahan2 tenusu seperti susu. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan inimudah letih dan sukar untuk bangun tidur.
  • Mereka yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit setiap kali datang bulan.
  • Mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan darah.

No comments: