Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Monday, August 18, 2014

SET KESUBURAN SHAKLEE

Dah lama berkahwin.. TAPI belum ada zuriat.

Jangan mengeluh, percaturan Allah adalah yang terbaik !!..Namun jangan pula kita tak berusaha.


Entry hari ini saya akan cerita tentang SET KESUBURAN SHAKLEE.


Set kesuburan shaklee akan melibatkan suami dan isteri sekiranya perlu. 


Sebelum itu, jom kita kenal pasti dahulu apakah masalah-masalah yang berkemungkinan besar mengganggu kesuburan anda.



WANITA

Keratan rentas sistem peranakan wantia

1. Gangguan Telur
Keseimbangan hormon sangat penting untuk hamil. Hormon yang tidak seimbang menganggu dalam proses ovulasi sehingga menyebabkan telur tidak matang. Ianya boleh berlaku apabila berat badan yang terlalu kurang atau berat, mengalami perubahan berat yang mendadak dalam masa yang singkat atau kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. Oleh itu ujian hormon dapat membantu punca dikenal pasti.

Cadangan supplement : GLA COMPLEX

2. Saluran Tiub Fallopio Tersumbat
Masalah ini mungkin berlaku disebabkan oleh jangkitan kuman yang menyebabkan sebahagian atau sepenuhnya tiub fallopio tersumbat. Antara sebab lain yang mungkin berlaku ialah kandungan luar rahim di mana janin menempel di tiub fallopio dan bukannya rahim atau ia disebabkan oleh Endometriosis. Ujian HSG atau Laparoshopi (hysterosalpingogram) dapat mengenal pasti punca masalah ini.

Tiub Fallopio tersumbat

Cadangan Supplement : GLA COMPLEX, VITAMIN C DAN VITAMIN E

3.Endometriosis
Ia berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Mungkin terdapat sedikit tisu endometrium yang melalui tiub fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid. Hal ini menyebabkan berlaku radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesama sendiri dan menyebabkan kesakitan haid. Laparoskopi akan membantu mengenal pasti punca.

Cadangan supplement : GLA COMPLEX

4. Antibodi menyerang
Dalam kes yang jarang berlaku ini, tubuh tak dapat mengenal pasti sel telurnya dan sistem imunisasi akan membentuk antibodi yang akan menyerang sel gamet (telur dan sperma). Kes di mana antibodi menyerang sel sperma lelaki lebih banyak berlaku. Disebabkan itu, sel sperma tidak dapat memasuki bahagian rahim dan persenyawaan tidak dapat dilaksanakan.


Cadangan supplement : Vitamin C


5. Masalah Rahim
Fibroid rahim adalah ketumbuhan yang sering terjadi kepada wanita. Ia adalah keadaan di mana terdapat ketumbuhan di dalam rahim (tidak mengakibatkan kanser) yang terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia boleh membesar dan menyebabkan kesakitan semasa haid. Pemeriksaan ultrasound boleh membantu mengenal pasti punca masalah.

Cadangan supplement : GLA COMPLEX, VITAMIN C DAN VITAMIN E

LELAKI


1. Sperma Tidak Matang
Masalah berlaku apabila lelaki tidak dapat menghasilkan sperma normal yang bergerak bebas dan mencukupi. Kegagalan ini mungkin berpunca daripada jangkitan kuman semasa kanak2. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin boleh membawa kepada masalah kualiti sperma yang rendah. Penyebab lain adalah gangguan hormon, tekanan perasaan, faktor alam sekitar, masalah keturunan seperti kerosakan pada genetik. Jangkitan virus seperti selsema juga boleh membawa kepada kekurangan kualiti sperma, tetapi ianya hanya bersifat sementara.

Cadangan supplement : ZINC COMPLEX, VITAMIN C DAN VITAMIN E

2. Gangguan pengangkutan sperma
Dalam 4% daripada kes2 ketidaksuburan lelaki, air mani mencukupi dapat dihasilkan tetapi tidak dapat memasuki tubuh wanita melalui pemancutan kerana salur duktus yang mengangkut air mani tersumbat. Situasi ini sama seperti masalah tiub fallopio yang tersumbat.


Cadangan supplement : VITAMIN C DAN VITAMIN E

Bagaimana untuk mendapatkan SET KESUBURAN Shaklee?


Mudah sahaja !!

Segera hubungi saya melalau pm/whatsapp 0174060844 Pn Haiza

Setiap pelanggan kami, anda layak :

1. Tips eksklusif untuk kesuburan

2. Jadual pengambilan supplements yang betul

3. Contoh meal plan


Semua di atas adalah eksklusif untuk pelanggan syifahealthcare sahaja !!


Hubungi kami segera

Salam Sayang

Pn Haiza



No comments: