Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Monday, September 22, 2014

ANAKKU EKZEMA

Sebelum ini tak pernah langsung ambil peduli tentang ekzema. Saya mula concern tentang ekzema apabila anak kedua saya sendiri mengalami ekzema. Ekzema ni bukan gatal-gatal biasa tapi yang sangat luar biasa. Selalunya anak ekzema mudah mendapat athsma. Memang perkara yang sama terjadi kepada anak saya. Pakar hanya nasihatkan kami menyapu losyen sahaja. Ciri-ciri ekzema, kulit menjadi kering dan agak kasar, kulit kepala pun agak kering.

Apa yang saya perasan selepas saya memberi anak saya makan OMega dan Mealshakes keaadan kembali normal. KUlit anak saya semakin licin tiada lagi gatal-gatal. Bayangkan setiap malam kami spend masa hampir sejam untuk menggaru dia je. Memang sangat kesian saya tengok.

Menurut pakar, anak ekzema tidak boleh menggunakan sabun yang tinggi alkali or sabun protection. Ini akan menambahkan lagi kekeringan pada kulit. Pakar juga turut menyarankan saya membeli sabun yang khas untuk ekzema bagi melembabkan kulit. Kadang-kadang saya menggunakan Basic H dimana saya masukkan setitik kedalam air mandi. InsyaAllah saya cuba istiqamah dengan SET EKZEMA SHAKLEE.

Omega Guard saya ambil untuk menguatkan paru-paru anak saya iaitu untuk mengelakkan athsma. Mealshakes pula untuk meningkat imunisasi badan anak saya. Anak kedua saya mudah mendapat jangkitan pada paru-paru. Setiap tahun pasti check in..alhamdulillah bukanlah serius sangat cuma doktor mudah nak pantau.


No comments: