Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Tuesday, September 30, 2014

SET JAGAAN UNTUK RAMBUT SIHAT DAN MENAWAN

RAMBUT GUGUR


Hari ini saya buat kelainan sikit. Selalunya saya suka menulis tentang supplement saja. Tapi hari ini kita tukar arah angin sikit cerita mengenai Set Jagaan Rambut. Dulu orang hairan betul ke Shaklee ada jual facial treatment, tapi hari ini jangan pelik pula bila Shaklee ada jual shmpoo juga. Sejujurnya saya pun belum cuba lagi. Dalam hati dah pasang niat nak cuba.

Setiap hari semasa menyapu je pasti penuh dengan rambut. Macam saya, rambut memang tak boleh panjang. Asal panjang je pasti luruh. Nampak sangat akar rambut tak kuat. 

Jom kita intai-intai tengok supplement apa yang sesuai?

SET KEGUGURAN RAMBUT


  1. ESP
  2. VITA C
  3. ZINK
  4. BCOMPLEX

PUNCA-PUNCA RAMBUT GUGUR



1. Penurunan mendadak Estrogen selepas bersalin 

Sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan rambut mudah gugur.
 
2. Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian
Pengambilan makanan berproses menyebabkan badan sukar menerima nutrient yang mencukupi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zinc, zat besi, protien dan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.
3. Stress
Stress memerlukan banyak B-complex, ia juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.
4. Bahan kimia dalam produk rambut
Kebanyakan syampu di pasaran terhasil dari bahan kimia merbahaya yang merosakkan rambut. Macam-macam iklan yang kononnya nak luruskan lambut, lebatkan rambut, atasi rambut gugur dan produk ini dijual dengan harga yang murah. Hakikatnya, produk-produk ini mengandungi bahan kimia yang akan membuatkan rambut kita semakin rosak.
Untuk memastikan rambut yang sihat, pemakanan yang seimbang adalah perlu. Makanan untuk rambut yang sihat adalah makanan yang kaya dengan protein, Vitamin B Complex, Zink dan Vitamin C. Dan jika mengamalkan supplemen, pengambilan vitamin-vitamin di atas dan multivitamin akan membantu menghasilkan rambut yang sihat. Namun, pengambilan vitamin haruslah konsisten selama sekurang kurangnya 90 hari kerana sel dalam tubuh hidup antara 90 hingga 120 hari. Maka perlu masa untuk sel menerima dan menyerap dengan baik semua vitamin yang kita ambil.


Nak penjimatan 20-30% dari setiap belian anda?

Mahukan bonus dari belian anda?


Klik SINI untuk megetahui kelebihan menjadi ahli
Jangan lupa dapatkan SHAKLEE COLLAGEN POWDER dari kami
BUY 6 FREE 1
FREE KEAHLIAN

LEBIH ISTIMEWA JIKA ANDA MENJADI AHLI
SAYA MERUPAKAN PENGEDAR SAH SHAKLEE KUALA KANGSAR

Pm/whatsapp 0174060844

Shaklee ID - 906986
SITI HAIZA
page : As-Syifa healthcare
fb : Siti Haiza / Ako Abdul


No comments: