Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Thursday, January 3, 2013

TIPS KESIHATAN - BANYAKKAN MINUM AIR KETIKA MENGAMBIL SUPPLEMENT SHAKLEE ANDA





Banyakkan air?Air kosong atau air mineral ataupun air R.O.? Kesemua jenis air ini sangatlah penting untuk mengimbangi kadar metabolisme dalam badan kita kerana pengambilan makanan tambahan atau supplement ini adalah satu alternatif untuk mendapatkan satu jumlah tenaga dalam badan kita dengan mudah. 

Hanya telan beberapa tablet dan pil yang mengandungi persamaan beberapa buah yang telah dicompactkan saiz bentuknya sudah pasti memberi kesenangan kita untuk mengambil supplement khususnya SHAKLEE. Mari kita lihat dan renungi beberapa fakta tentang perkaitan air dan supplement semulajadi SHAKLEE:

Fakta-fakta yang perlu diketahui tentang kaitan air dan supplement semulajadi Shaklee:
  • Supplement semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh, dan memperbaiki sel-sel yang rosak. Air amat diperlukan dalam proses ini, jika tidak anda akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.
  • Pengambilan supplement adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Kekurangan air akan menyebabkan darah menjadi pekat. Oleh itu perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dalam sebiji cawan dan sesenduk gula. Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan, jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar iaitu jag.
  • Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air. Tahap kepekatan nutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren. Berapa banyak air dalam 7 biji oren tu?
Oleh itu, pengambilan air dalam sehari perlu ditambah lebih daripada kadar biasa. Jumlah air yang dicadangkan adalah 3 LITER air( air masak@air mineral@air R.O= air mutlak).

Walau bagaimanapun, anda dinasihatkan TIDAK MENGAMBIL AIR BANYAK SEKIRANYA TIDAK MENGAMBIL SEBARANG SUPPLEMENT. Ini kerana kadar air yang berlebihan dalam badan akan menyebabkan pencairan nutrien dalam badan kita seterusnya mengakibatkan beberapa kesan negatif pada tubuh badan kita. Dalam beberapa keadaan yang lain, air yang berlebihan juga boleh mengurangkan susu badan.

Pastikan anda terus mengambil SHAKLEE sebagai santapan nutrien terbaik anda untuk menjamin kehidupan yang SIHAT, CANTIK DAN CERIA....INSYAALLAH

PM saya untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma.


Shaklee ID: 906986|smartiescc@yahoo.com
|017-4060844|FB: Siti Haiza




No comments: