Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Thursday, October 30, 2014

TEMPAT MENARIK DI KUALA KANGSAR

Alhamdulillah sekejap je masa berlalu kan. Dah nak masuk hujung tahun. Terasa masa dungguh cepat berlalu. Masa walau sesaat tidak dapat dikembalikan. Usahlah kita melengah-lengahkan masa lagi. Biasala, akhir-akhir tahun ni semua sekolah akan sibuk buat jamuan akhir tahun. Kalau dulu sekolah Che Kiah buat di hotel, tapi keadaan terpaksa buat di Rest House je. Tempat bukanlah isu penting, yang penting ukhwah yang terjalin.

Rest House Kuala Kangsar terletak di Chandan berhampiran dengan SMK Raja Perempuan Kelsom. Kalau datang ke Kuala boleh tidur disini. View cantik tau sebab mengadap Sungai Perak. Terletak pula berhampiran dengan pekan Kuala Kangsar. Kalau nak berjalan kaki pun ok untuk ke pekan Kuale.


Bagi penggemar laksa boleh singgah di Medan Selera Laksa dan Cendol yang terletak di lembah. Dekat je dengan Rest House. Boleh dikatakan semua jual laksa dan cendol je.


Tempat-tempat menarik yang lain pula ialah Masjid Ubudiah dan Istana Kuning. Eh tadi Che Kiah mulanya nak story jamuan akhir tahun tapi excited nak cerita tempat-tempat menarik di Kuale pulak..



Nampak gayanya esok jelah Che Kiah stroy kisah jamuan akhir tahun sekolah Che Kiah. Kalau nak datang Kuale calling la Che Kiah.

3 comments:

Mak Jemah Jual Vitamin said...

ala, ingat cik kiah nak cerita lbh lagi pasal jamuan, mak jemah suka cerita makanan ni:)

fizafiza said...

menarik...menarik...boleh la refer entri ni kalau nak jalan2 ke kuala kangsar nanti ye.

rosnaziana said...

Pantang dengar laksa ni..harus terjah kalau balik kg bukit merah ni..