Nuffnang ads

Kaedah Pembelian

Kaedah Pembelian

Monday, November 10, 2014

OMEGA-3 BAIK UNTUK PESAKIT ASMA

Asma merupakan sejenis penyakit genetik yakni penyakit yang boleh diwarisi bukan dijangkiti. Namun begitu penyakit asma tidak boleh dibiarkan berlarutan kerana akan mengundang risiko lebih tinggi.

Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.
Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.
(Sumber wikipedia http://ms.wikipedia.org/wiki/Penyakit_Asma)


Bagaimana Omega Guard Membantu

“Satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih dari sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan,” katanya.

Omega guard mengandungi omega-3 yang bertindak untuk mencegah penyakit asma. Omega-3 yang terbaik ialah ikan air laut sejuk seperti tuna, mackrel, sardin, kod, halibut, dan salmon. Omega guard juga mampu bertindak seperti steroid. Ubat-ubatan sintetik kebanyakkan mengandungi steroid yang akan mengundang bahaya jika diambil secara berterusan. Ditambahkan lagi, Omega guard Shaklee 50% lebih tumpat berbanding produk lain.


LEBIH ISTIMEWA JIKA ANDA MENJADI AHLI
SAYA MERUPAKAN PENGEDAR SAH SHAKLEE KUALA KANGSAR

Pm/whatsapp 0174060844

Shaklee ID - 906986
SITI HAIZA
page : As-Syifa healthcare
fb : Siti Haiza / Ako Abdul

2 comments:

Unknown said...

omega 3 memang bagus untuk asma. jangan lupa rebut peluang borong omega guard bulan ni.

Tips Pelajar Pintar Mengikut Dr. Mohd Fadzilah Kamsah

akmal rusydi said...

omega memang sangat membantu bagi yang ada lelah. manfaat omega memang banyak.